tisdag, maj 13, 2008

Issi

fotboll har blivit en familjeangelägenhet och familjelivet har blivit en angelägenhet som man inte vill vara utan även om det är trevliga aktiviteter som håller en borta. Man och en, vi pratar naturligtvis om JAG och MIG.. Riktigt kul med Mölndal Fotboll lag 00 och fantastiskt att komma till idyllen Enerbacken.
Hur som helst, är på tåget efter två dagar i Stockholm.. Läs här om vad vi gjorde i en fyllig rapport men ändå; jag tror ta mig tusan att skolan är beredd på en förändring. Jag är t.o.m. övertygad om att vi kommer att se en ketchupeffekt när det gäller infrastruktur och i första hand datorer i skolan. Apples onetoone har öppnat dörren och vi har krattat för detta på många håll. Flera kommer att haka på och om Dell gör ett seriöst försök så tror jag att det kan bli bra. Halleluja!!
Riktigt kul att vara på Temple Bar i Gamla Stan igår. I dubbel bemärkelse. 1) Elfsborg har en pub i Stockholm, snyggt jobbat. 2) Elfsborg körde över tankern Blåvitt, och de gjorde det genom både styrka och finess, hela tiden trummade de på trots missade chanser och till slut kunde inte ens Berglund missa mer.
Ishisaki till EM? Helst inte, låt grabben vila till hösten, jösses, killen har ju blivit fantastisk och borde naturligtvis kunna konkurrera med Chippar och andra lösa lirare men rekt egoistisk, vänta in hösten och bli för guds skull inte proffs nu. Med ”Issi” i laget kan det bli guld igen.
”Issi” är Los uttal. Favoritspelaren.
Därför är Isak aktuellt för lillebror, eller kanske Issa tillsammans med favoriten Milton, Jonna, Leo och några till.. Milton betyder faktiskt kvarnstad/by vilket ju skulle passa bra även om Tallvid förslog Elton..
Maia leder racet för lillasyster men tydligen vanligaste namnet 2007…
Kan bli när som helst nu..

Inga kommentarer: