tisdag, juli 08, 2008

Eastcoast?

Det känns som om Falkenberg är vad östkusten brukar vara, det stället i landet som har SOL! I Båstad är det regnavbrott men vi har bara sol hos oss.

Disa börjar också ge leenden vilket vi inte varit bortskämda med när hon haft som ondast. Det verkar som om nålarna tar bra även om det inte "är en ny bebis" som reklamen utlovade. Förkylning kan vara förklaringen men herregud, tjejen mår mycket bättre långa stunder så det börjar kännas som en klump i magen släpper.. och snart kan AL börja äta riktig mat igen.. även om havrebas kan vara ok i bland och melon är gott men på fredag fyller hon år och då vill vi ju bjuda på gräddtårta med jordgubbar, lr hur?
Vi var f.ö. i "stan" igår, jag och Lo och Li och jösses vad effektiva man kan vara på en timme i en liten stad. Det finns inte tusen affärer, därför köper man bra i första bästa och jag lovar att det blir precis lika bra som att röva runt i tusen butiker för att hitta bättre..

Lo och Li mår som fiskar här nere. Gott att få en samlad semester iväg från hemma. Sedan att vi vuxna fått trixa oss fram via dagliga rutinrutter till Stenungsund är en annan femma men som skorpan sa "..jag ser ljuset.."
Frågan är om det är de ljusa tröjorna Anders Svensson ser i FCK eller kanske feta miljoner!? Döm själva. Ska bli spännande att se hur mycket hjärta betyder när miljonerna rullar in. Tro inte att jag dömer honom på något sätt. Hade Malmö Stad pungat ut miljoner i sign on bonus så hade jag säkert flyttat.. Eller, kanske inte Malmö.. Köpenhamn definitivt.. eller inte.. Stockholm däremot, ja Stockholm är ok..

F.ö. är Elfsborg grymt bra just nu och det vore synd om de säljer guldet till Köpenhamn. Vi ska se när Geflespöket får en stor fet påle genom hjärtat i morgon, jag och Lo har gratisbiljetter bakom mål. Blir kul.. Eller skrämmer man spöken med pålar!? ;-)

Inga kommentarer: