söndag, juli 13, 2008

Gräddtårta?

07.14 är klockan, söndag morgon, födelsedag, tittar in i två blå vackra ögon. Lady Di gråter inte, hon mår ganska bra och har t.o.m jollrat lite. Vi har lokaliserat problemet, förhoppningsvis singular - det skulle kunna vara ett delproblem men dt vill vi inte tro - MJÖLK. Vanlig hederlig komjölk. Efter sträng diet började AL dricka i torsdags. Redan på eftermiddagen blev det oroligt och kvällen var en mardröm. Hur gör man med en unge som skriker besatt i en liten stuga i ett stugoråde? Tips mottages tacksamt. Tror jag har svaret, man härdar ut, man finns nära, bär, försöker tröstar.. För jävla jobbigt men ser man ett slut så går det bra.. AL inte så nöjd med det här med mjölk dock. OK att det finns havredryck men gräddtårta och jordgubbar på fördelsedagen ersattes av... Bragokex.. Uppoffringar det..

Fick av Evighet lite spännande länkar, han tyckte att jag skulle varumärkesskydda mig..
Vem vill inte se Elfsborg på den här resturangen;


Och visst är det tur att han inte är så oslagbar den där Warriner:
Friidrott i Sportbladet

SNO INTE MITT NAMN GOSSAR!

Som trogna läsare vet ni att jag annonserade om att titta på Jäfle i onsdags. Jag trodde inte innerst inne att det skulle gå som vanligt men det gick som vanligt och när Berggren gjorde mål så kände jag hur Lo kröp närmare mig och hade svårt att hantera de där känslorna som kan komma när man förlorar och inte vill förlora om man bara är 7 år.. DET var sött på något vis, grabben håller på att bli en riktig Elfsborgare och då måste man lära sig att det handlar lika mycket om smärta som segersötma.

Blåvitt spelade bort Zoo igår. Det var bra. Beundrar som vanligt ICA att de ångar på där utan skönspel och smyger och herrejösses det är många matcher kvar och bollen är rund och gräset är grönt och bli inte förvånade om de är med i racet igen om bara någon vecka..

Elfsborg slog ju skottarna igen. Imponerande. Kanske ska man besöka Riga om två veckor? Lär vara en spännnade stad men har de havreprodukter?

Inga kommentarer: