onsdag, juli 23, 2008

nog om mjölk och sånt..

.. det ska nog bli ordning på AC/DC..

Hemma och målar.. Tid till refleXion:

1. Gick tipspromenad i Olofsbo, kunde alla svararen med hjälp av min mobil. Fuskade jag? Torskade hur som helst på den vansinniga skiljefrågan, var inte nära och Wikipedia hade inte svaret.
AL tyckte att jag fuskade men skrev ändå i svaren på sin egen lapp och allvarligt talat, ser ni skillnad på Ejder och andra sjöfåglar? Och exakt hur många stater finns i EU just nu?

2. FRA
http://www.dold.se
http://stoppafralagen.nu/
Hittade direkt dessa. Allvarligt så har jag inte funderat så mycket på det men konstaterar det intressanta att GPs ledare två gånger i sommar kritiserat regeringen!! Det är sant! GP, regeringens organ kritiserar regeringen om än med mycket om och men.. Läs här! Också intressant att folkpartister nu verkar gå emot sin egen militär och utge sig för att vara liberaler igen. Det måste vara svårt att som liberal ställa sig bakom en lag som inskränker på friheten för medborgarna. Å andra sidan har de ju tackat ja till att tygla barnen men borde inte gränsen gå här? Om jag fortsätter så här kommer jag då bli ett fall för buggning eller får jag kritisera på min blogg? Är oslagbar en fara för landets säkerhet? Var går gränsen?
Mona ska riva upp fra säger hon men är det väl hennes fotbollsspelare till fd justitieminister som ville ha skärpning i första läget? "Våga visa frisyren" säger Mona som själv antagit en sk mikrofonfrisyr, snart ser hon ut som Bobby Ewing utan krull, bara det värt ett omnämnande men kan hon bli statsminister på det?
Problemet med fra måste väl vara hur man ska kunna spana efter hot å samtidigt göra det så att hotet upplever att det går rätt till "Hallå Usama, vi ka bara säga till dig att vi kommer att bugga dig några månader framöver, hoppas det är ok!".. typ..

3. Såg DN-galan igår. Gillar smurfen. En dålig dag studsar han över 2.30 rakt in i pappas kamera. Holm är en antihjälte och det är så gott att se.. Kolla detta klippet, killen flyger, även på franska:

Inga kommentarer: