tisdag, februari 12, 2008

Bergsjön blandare och blandade känslor

Skulle ljuga om jag sa att jag bänkade mig framför TVn under skolsåpan Klass 9A i Sveriges Television MEN jag följde den med ett litet öga mellan varven. Mkt intressant.. Först bara:

Varför tillverkas alla avlopp i plast!? Som inte går att böja och som bara läcker. Inte läckert. Har haft M hemma hela dagen, bytt fönster i badrummet (M alltså) och så en ny fin Hafamöbel.
Tyvärr går ju gamla avlopp rakt ner i avgrunden och inte snyggt format in i väggen och det känns som om utvecklingen här därför stått stilla. Stela plaströr (ber du snällt kan du få förkromad plast) som alltså bara läcker. Längtar till den trådlösa revolutionen även här..
Men det börjar bli fint nu och kopparrören har vi grepp om, inga droppar där.

Så därför,det var med ett halvt öga jag följde TVn och de handplockade superpedagogerna som vunnit flertal priser (visste inte att det fanns så många priser för lärare men det gör det kanske). Inget ont om dem, de är säkert superpedagoger och det var kul att se Kinnarparn som visade var hon kom från via Google Earth naturligtvis, ett beprövat Kinnarpsgrepp på en ePlustavla.. MEN en del av mig vill bara skrika..
Läs Ingrid P Bosseldal från dagens GP Kultur (de har uppenbarligen inte helt samma linje kultur och ledare..;-)..)
klicka här för "Osmaklig såpa om ungas framtid"
Håller ni med? Jag är beredd att göra det.. Jag kan också kittlas av att se hur barnen växer men till vilket pris? Vad är det för bild som kablas ut om skolan? Kan detta verkligen gynna debatten? Vem tar ansvar för barnen?

Bättre då att höra Bergsjön på radion. Ett inslag utan baktanke t.o.m. kul!
http://www.sr.se/goteborg/nyheter/artikel.asp?artikel=1889775

En dator till varje elev, ta mig tusan inte en dag för tidigt! Kör hårt Maggan! "IT-pedagogen" :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för det! Ja nu kör vi hårt. Ska bli spännande. Hoppas det blir så bra som vi tror.