onsdag, mars 08, 2006

Grisligt gräsligt och gräsligt underbart

Grisligt gräsligt..
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,789318,00.html
"Ja herre jösses Jansson, herre jösses" som Grankvist sa. Det är en märklig tid vi lever i. Galna kor, fåglar med östliga influenser, Peppe i Let´s dance och så nu dessa grisar på Senåsa..

Varför är det så att man en vecka innan tandläkarbesöket frenetiskt börjar köra med plasttandpetare så att blodets bittra eftersmak sitter kvar i käften hela natten? Sedan sitter man där i tandläkarstolen som ett fån och svarar undvikande på den naturliga frågan om tandpetaranväåndningen.. "Av och till!" Till två veckor kring besöket, av resten av året.. Vem försöker man lura?
Fast nu ska jag bättra mig, tandpetare och eltandborste! Inga hål dock, se där något positivt med västsveriges skevaste tandrygg...

67 min, Arsenal - Real Madrid, mållös grym match, Lehmanns räddning på Raols skott efter ribbretur hade t.o.m. Abbas Hassan sett med avund. Men kungen heter Henry.. som så många gånger förr på ölandet.. balans, kontroll, kraft och spelsinne.. bäst i världen utanför Barcelona..
Kommer dock sakna Highbury (i den mån man som svensk medelålders man, nåja, har rätt att sakna en fotbollsarnea i London.)
74 min Henry smeker den men tippas i sista stund av Casilias till hörna.. Hleb härlig framspelning,
Spännande nu!
75 min Henry ensam mot fyra man skjuter precis utanför.
76 min Hysén tycker inte att Henry varit "så ruggit imponerande". Glenn för faan kom in i matchen..
Beckham blek brittisk bollkalle.
85 min Rio Bravo halvt om halvt dräper Hleb, blir bara varnad och tycker att Hleb borde stå upp.. Bravo Bravo din ståuppare..
88 Senderos nära självmål..
89 min Casilias i anfallet!
90 min tre minuter..men tiden står ju stilla av spänning.
"Nu gäller det att värdera lägena" säger kommentator Strömblad.. Herregud, det är väl bara att ösa, hinner inte värdera..
92 Lehmann räddar Robinios skott..
Blås för...!!

SLUT
Tack och god natt, äventyret fortsätter i Champions Leaugue och på den Oslagbara bloggen..
En sak till bara, hur kan detta vackert spelande lag dabba sig så i ligan? Beats me.

Inga kommentarer: