tisdag, september 05, 2006

Humor på hög nivå!!

 Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

OOops... handen i kakburken eller nå't?

En lite fundering i dessa dagar....

Är det något med namnet Lars som gör det???? Gör vad då? Att man ser lite svettig ut i pannan och egentligen inte vill svara på frågor - eller minnas vad man sagt.

Lars Danielsson: "hm... minns jag inte, eller kanske som jag minns det och nu har jag avgått så nu behöver jag inte minnas alls"

Lars Leijonborg: "jag visste redan i söndags att någon visste redan i mars men då ville han inget säga till mig och i söndags ville jag inget säga...för vi har ju ett spel att spela fram till 17 september och det vill jag hellre prata om"

Lars Lagerbäck: "jag visste inte först men när jag sedan fick reda på det så visste jag vad jag måste göra, men jag vill inte svar på några frågor för nu vet jag att det är landskamp och då tänker vi i gruppen bara på det"

Efter lite efterforskningar: Lars kommer från Laurentius som betyder den lagerkrönte. En Sankt Laurentius blev martyr år 258 och därför finns namnet i den svenska almanackan. Hans dag firas 10 aug.

Hänger det ihop? Namnet - martyrskapet eller ????