måndag, mars 03, 2008

kontrakt i mgn

På köket..
Stackars Köksmetropolen, han har nog gett oss 25 timmar allt som allt och så blir han dragen på näsan så där.. Kanske lägger han på det priset på nästa kund, det blir en dyr spiral..

Lo fick sin första skrivläxa idag! Kul tyckte pappa tills han såg uppgiten. "Skriv av texten så fint du kan". "Skriv av!" "Så fint du kan!". Det blir värre och värre. Jag ska skicka Sir Robinson på dem. Förstör inte mitt barns kreativitet redan i första klass. NU måste jag protestera.

Dagens Jag mötte Lassie.
Min fruns bästa kompis kusin är inte mindre än Charlotte Perelli! Klar för Eurovision, klassar de andra och den Oslagbara familjen finns med på ett litet litet hörn..

Läser en bra bok!
Learning 2.0, nertankad från nätet.
Kanske lite miljöskadat men..

1 kommentar:

Anonym sa...

Kontorsråttan menar väl att skolans skrivövning i alla fall troligtvi skapar lugn och ro och ett bra diciplinärt klimat i klassrummet, eller????? Lugn och ro är ju bra för lärandet, kreativitet och fantasi däremot lite överskattat, allt enligt ministern...

Du måste protestera! Rädda din sons lärandelust - snabbt!