torsdag, juni 12, 2008

Hade nästan glömt..

..hur det var att vara småbarnspappa. EN del berättar solskenshistorier om ungar som sover bara man lägger ner dem i vagn eller säng, som äter på bestämda tider, gnäller lite smått och suger napp på given signal. Trots att Lady Di är nummer tre har vi aldrig upplevt något sådant. Hon visar starka röstresurser och en vilja och målmedvetenhet som vi känner igen från storebror och storasyster, och vi vet ju idag hur bra det blir.. med tiden.. ;-) Min förmiddag bestod idag i att försöka få vår drottning att sova, vagnen funkade ett tag men sedan vaknades det och det blev till att bära, hela vägen hem.. vagn igen.. inte populärt.. räddning; Baby Björn.. Men som sagt, ska inte klaga, det är fantastiskt häftigt att vara en storfamilj..

..behöver ny bil. Hade ingen aning om att det skulle vara så svårt att hitta en passande, och få ut något lite för Outlandern. En Galaxy 06 på g men då måste säljaren först hitta köpare till vår bil och det verkar vara honom övermäktigt. VILL DU KÖPA EN OUTLANDER 04P Hör av dig, 100.000 kr, snabb affär, inklusive slitna framdäck.. Denna säljare gör dock vad han kan känns det som även om jag naturligtvis begriper att det erbjudande han kommer att ge mig innebär en bra vinst för honom. Jag är dock beredd att ge honom det om han gör det snyggt.. ,-9

Vad KarebyBil håller på med är dock mer obegripligt. Fick nämligen för mig att Kia var ngt för oss och åkte hela vägen till Kungälv för att konstatera den Carnival de annonserade inte riktigt föll i smaken. de hade dock en ny Carens 07 som lät spännande. Jag provkörde, kändes piggt och bra, han fick känna på min bil och skulle höra av sig. Det var över en vecka sedan.. Jag mejlade på nytt (skrev dessutom bilnumret) och fick följande svar:

Hej

Sitter hemma nu o kollar mail men vad är det för en bil du har o vad har du för priside
Mvh
Kareby bil

De lär inte sälja många bilar där..
Carensen blir det f.ö. inte ändå, lite för liten och lite för plastig visade det sig när vi testade en från Förenade bil (där jag f.ö. fick ett konkret bud direkt..)

Inte lätt alltså, Trajet, Espace, Previa tänkbara alternativ..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gött åt dig;-) Min Skrålla slog rekord inatt - sov åtta timmar i sträck!! Synd bara att man inte kan somna i tid själv...
/Petra

Unknown sa...

...jag sover hela natten..