måndag, juni 02, 2008

Obesegrade och således..

..oslagbara! Lombardo börjar få förtvivlat svårt att nå sitt mål för året; att undvika serieseger och därmed uppflyttning. Fast å andra sidan, kan det innebära fler matcher på riktiga planer så går jag gärna upp. Ganska orättvist det där, bra fotbollsspelare får spela på riktiga vackra jämna planer, vi mindre bra spelare får nöja oss med gräus och skräckinjagande ojämnheter. De bra spelarna kan ju bemästra detta, vi behöver slät plast för att kunna lira ut och vara... bättre. Stenhårt idag dessutom men änndå, uddamålsseger igen. Simione målskytt efter ett drömanfall. Väggspel, vändning, lyft och nick. Instruktionsboken. Där visade vi varför vi hör hemma på bättre planer. Annars var det Uwe Zamora som räddade oss idag och tydligen var motståndarna det lag som utmanar oss i serien. Har inte koll på deras namn men vi kan kalla dem Juve för de spelade i svartvitt. (Juve coolare än Landskrona Bois även om de verkar vara på väg till allsvenskan med Linderoth Sr) Själv gnällde jag mest på domaren idag och hade ingen höjdartillställning. Ganska patetiskt egentligen att gnälla på domaren i en korpmatch, gubben gör alltså detta på sin fritid..

Dagens EM;
Har ni läst GPs serie där VM-spelarna får välja någon att äta middag med? Tre personer var.. Maradona, Hitler Erik Edman har jag sett men INGEN har valt en.. kvinna.. Vet inte vad det betyder men.. Såg Fotbollskväll innan där Mats Nyström skämtade med sina kompisar.. tre grabbs.

Mina middagsgäster?
Gudrun S, Florence Nightingale och Moder Theresa!


...nog.. :-)
Bara Lady Di får plats så..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev allt Kontorsråttan lite besviken - jag som trodde du skulle bjuda in följande personer till din måltid:
Ditt senaste underverk, herr Björklund och undertecknad så vi kunde få en möjlighet att förstå hur han tänker beträffande den svenska skolan.....

Unknown sa...

Du allvarligt talat, när jag väl börja tänka på vem jag egentligen ville bjuda så kom Björklund upp.. och du är naturligtvis välkommen!! :-)

Anonym sa...

Tror du man kan skicka inbjudan till hans pressekreterare??????