söndag, juni 01, 2008

Tack..


..för alla lyckönskningar via olika media! Självklart hoppas vi att vi snart kan träffas irl eller hur det heter nu för tiden, realtid hette det förr, face to face osv..

Tack också för all respons på filmen! Får också tårar när jag ser den men å andra sidan är det ju mig närmast, att ha fångat många av er är trevlig bonus. För er ITstrategiskt tänkande skolmänniskor kan jag meddela att det är gjort i iMovie och således mycket enkel att göra! :-)

Rapport från första dagarna är att det är..
.. en omställning
.. en radikal sådan men ändå..
.. vardag på något sätt väldigt fort..
.. för mig..
.. som pappa gäller det att täcka upp, vara en matchtränad Linderoth som motar alla djupledsbollar och själv serverar smörpass till sin omgivning och tro mig..
.. omgivningen ser inte ut på samma sätt med två förväntansfulla syskon som det gjorde när den första kom..
.. med kraftfull kolik.
Lo och Li är fantastiska storasyskon men de är barn och de kan kräva den uppmärksamhet som barn faktiskt har rätt att kräva. Därför åker vi och badar när det är 25 grader varmt, spelar fotboll som vanligt och har kompisar på besök, precis som vanligt. Därför är det dessutom skola som vanligt och därför kommer jag jobba några dagar nu för att ta ledigt när barnen har sommarlov.

Således; några fantastiska dagar men också en riktig omställningsdag där allt var upp och ner.. ..och så bad. Lo hade en av sina bästa dagar någonsin igår, sa han efter en dag vid Horsikan som är fantastisk i maj när vattnet fortfarande inte färgar allt brunt.

Jag har dessutom lyckats få klart en C-uppsats (trots att jag skulle göra en B..).. Tack Maria för att du fortsatt köra på! Ibland känner jag mig lite för mycket av frifräsare för att anpassa mig till akademiska fotnötter (har ni hört att en vanlig intervj med förljdfrågor kallas "Semistrukturerad"!?) men när det väl gäller så kan jag krysta fram mina bästa universella gåvor, även om vi naturligtvis har en bit kvar, den ska ju godkännas och så ska någon leta fel..

Känns också som att världen runt om den Oslagbara familjen inte heller tagit siesta, och den världen handlar om EM;
Ljungberg klagar på obalans på innermitt och det krävs ju ingen doktor för att fatta att den obalansen inte enbart sitter i Ljungbergs kropp utan också stavas Källström. Man skulle också kunna påstå att en målvakt bör rädda en tåfjutt från mittplan men det är ju mot Ellada som det gäller.

Vår gräsmatta är f.ö. gulare än en augustiäng i Ellada.. och vi är precis inne i juni. Dessutom är den ojämn. Dags för plastgräs även här.

Lady Di har sovit mer på sex dagar än vad hennes storebror gjorde på ett halvår..
Lady Di har sovit mer på sex dagar än vad hennes storasyster gjorde på ett halvår..

..men en sak har de gemensamt alla tre; de gillar inte att ligga på skötbordet och åka vagn när de är vid medvetande. Vi har dock gott hopp om att Lady Di ska gilla sin vagn..

..en fantastisk sådan! Tack Corbisarna.. Finns det namnskyltar med Disa tro? Blir AL en caffe latte-morsa? Funkar det nya blöjmärket lika bra som Pampers? Fortsättning följer på en dator nära dig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Obalansen på det svenska mittfältet kommer nog att bestå så länge som herr förbundskapten tror att halvskadade spelare är bättre än friska och att gamla meriter är viktigare än den dagsaktuella formkurvan...

Med detta resonemang så hoppas jag att mittfältet i premiären består av Larsson, Svensson, Källström och Wilhemsson!!!

Och fälla ut tummarna bör alla målisar på denna nivå faktiskt ha lärt sig!

Tycker Kontorsråttan!

Unknown sa...

Ser inte Källström som startman, han är för dålig i landslaget.. Han är ju överallt på plan och lämnar vidöppna luckor.
Hellre Daniel Andersson t.o.m. med två def. innermitt och låt Chippen och Larsson anfalla, ha Henke släpande.. Oj spelar inte Elfsborg så!!?? :-)

Anonym sa...

Kontorsråttan igen;

Det där mittfältet kommer att bli en het fråga i detta mästerskap - oxå!
Några punkter:
1)Svensson är självskriven.

2)Larsson och Chippen hoppas jag på, men om de är så att Ljungberg måste vara med så vet jag inte vem av herrarna på kanterna som han ska peta. Larsson, vill jag nog säga så här direkt, men det kan vara mer av nyhetens behag än en professionell och objektiv bedömning av kvaliteterna han respektive Wilhelmsson besitter.

3) Andersson framför Källström? Njaaajjjjjj det gör lite ont i mig att se det, men som du säger så har inte herr Källström varit dominerande i de landskamper han spelat, men har Andersson det? Och hur många hela matcher har herrar Svensson och Källström fått? Håller fortfarande Källström före Andersson.

Unknown sa...

Ja visst var Andersson en hugskott.. Kunde det inte vara ANderson istället och var det inte aktuellt att Afonso skulle bli Blågul en gång i tiden.?