fredag, augusti 15, 2008

Dags för OS..

.. även på Oslagbar, vet att ni väntat.. :-)

Först, långt från OS, matchrapport Lombardo - Björnligan
Det blir en kort rapport, vi är väldigt nära att inte nå vårt mål, vi vill ju inte gå upp som ni vet och mot Björnligan gjorde vi allt för att nå dit, trots det vann vi med 4-2. Jösses vilken kavalkad av missade chanser och jag erkänner att jag syndade kopiöst mycket, öppna mål stängdes via snedträffar och studsar men tack vare vår ungdom Simeone som svarade för samtliga mål vann vi till slut. Å då ska ni veta att även fyramålsskytten hade ett brett register av sumpade chanser. Jag är heller inte så nöjd med att jag började skälla på domaren då denne undvek att blåsa straff när en björnbusa kapade mig bakifrån. "Han tog bollen" menade domaren vilket ju iofs var sant.. Han tog några benpipor också.. Lyckades dock trixa till mig en straff i nästa läge. ANnars var det mycket semester i benen..

Nu OS och en lista! Ni kanske följde listorna i dagspressen inför OS, heta medaljkandidater. Vågar påstå att det inte var många rätt på dessa, de kända namnen sviker samtidigt som doldisarna stiger fram, charmen med OS även om det borde svida lite hos experterna..

Den OSlagbara listan idag:

1. Lassi... vilken hjälte, från ingenstans.. OS i ett nötskal.
2. Ara... var lite kluven till tilltaget att lägga medaljen på mattan men hallå, hade han INTE gjort det så hade ingen pratat om honom, nu är han heta nyheter över hela världen. Stort. Coolt. Det roligaste med allt är ju att han nu hotas att inte få medaljen, vilket han ju tydligt deklarerat att han heller inte vill. Långa näsor för den olympiska potentaterna. Som om ett barn straffas med att inte få äta blodpudding..
3. Popsi.. äger TV med små medel. Jihde någon?
4. Smartboards.. Popsi och hans experter visar det moderna pedagoger vet, en interaktiv tavla är ett utmärkt hjälpmedel när man vill förklara och visa något tydligt. Bra!
5. Olssons Studio funkar också tycker jag! Småtrevligt. Bäst kommentaren om att Nystrand liknar Reinfeldt efter tvätt i 90 grader.. :-)
6. Tennisguld i morgon?
7. Nystrand är en cool kille även om han inte räcker till..
8. Dahlby missade duvorna men hade ju helt rätt om Carro. Varför i h-ete skulle hon vara med som nybörjare i tresteg!?
9. Fäktartjejen var riktigt häftig.
10. Cykel verkar vara en rätt trist sport men vi tog två medaljer i en världssport! Större än vi svenskar anar..

Utelistan
Fotbollen i alla former i OS, damlandslaget var dåliga måste jag säga trots kvarten och varför är inte de bästa herrarna med? LEk med tanken attfriidrotten bara har med junisar?

Visst blir man väldigt svensk under OS? Märker att jag blir ganska lätt rörd..

Jag och Lo har sett två elfsborgsmatcher live tillsammans i sommar.. Gefle 0-1 och St Patrick 2-2. Mycket gråt i halsen där.. "Pappa, jag är besviken" sa Lo och tyckte att vi skulle vänta ett tag med att gå på fotboll.. ;-)

Disa LER! OFTA! Fantastiska stunder. Då glömmer man lätt morgontimmarna i somras och allt bilstolsgungande.. ..vilket iofs ger lite muskler i armar och överkropp, kan man omvandla annat som idag finns där så kanske det kan bli OSlagbar i London om fyra år i rodd. Kan Lassi så..

Inga kommentarer: