lördag, september 29, 2007

Konsten att vika ner sig..

Man kan svettas och förlora, man kan kämpa och ändå få ett i röven och så kan man åkat till Grimsta och vika ner sig. Jag upprepar Grimsta! BP! Ettnoll och säkert övertag bytes mot nervöst ängsligt försvar mot Valenc.. flåt BP! Och återigen ett mål i baken i slutet och återigen efter en fast situation. Långinskast denna gång. Finito.
Och samtidigt på www.vigule.se rinner bägaren över.. Dags att sansa sig. En närmast barock sågning av Haglund pågår och vi får kanske helt enkelt erkänna att laget inte varit lika bra i år och som jag tidigare skrivit inte ska vinna guld då. Men jösses, låt Haglund vara. På torsdag kommer Bukarest och seger där innebär ändå en framgång. Det är fotboll, det handlar om mental balans och Elfsborg är fortfarande inte ett internationellt storlag som kan prestera gång på gång. Inte ens på Grimsta. Ska man vinna ska man dessutom ha tur, det har man inte haft i år.. Men snälla sk supportrar på vigule, sansa er.

Heja Blåvitt, krossa Stockholm!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oslagbart naivt att tro att supporters på ett fansforum kan vara nyanserade när man ser guldet flyga sin kos...Trist, men jag tror att snacket på blåvita sidor kommer att vara i samma stil om de blir förlust mot Hammarby idag.

Och det där med "krossa Stockholm", jag nöjer mig med att besegra Hammarby och Malmö och AIK och Trelleborg!

P.S jag skall försöka hålla mig borta från på spåret...

Anonym sa...

kan inte låta bli att be Oslagbar gå in på Radiosportens hemsida och bloggen där... sådana lirare sådana fans? Gnälliga?

Unknown sa...

Tyckte mest att det var bloggaren som gnällde på att man gnällde..

Å så detta förakt mot Borås. Antagligen härligt att bo i lägenhet i den vackra staden.

Var det inte två Stockholmslag på den listan? Ok, fel att vara aggresiv.. Vinn mot Stockholm! Bättre?

Unknown sa...

Säkert glada tillrop på baraben ikväll. Grattis till guldet!

Anonym sa...

Måste faktiskt säga att det var en av de bättre matcherna som jag sett med Blåvitt(rosa) på riktigt länge! Kul!

Lycka till i cupen!