fredag, april 04, 2008

..jo det funkar fantastiskt bra!

Vill bara säga; Polenbygg. Fantastiskt bra!
De kommer när de ska, sköter vårt hus med varsamhet och respekt, är trevliga, billiga, pålitliga och gör dessutom a "Hell of a good job"! Sedan får vi acceptera att det inte alltid blir som man tänkt sig.. vem visste att köket var en tickande bomb då den bärande väggen var bortplockad och ytterligare ett försök att fixa barn i sovrummet skulle kunnat resultera i rasat tak? Järnbalk löser problemet. Den bärande väggen på andra våning får därför sitta kvar med ett fönster i istället..

Vill bara säga; Kvikkök. Fantastiskt bra!
Min kompis Ulf på Kvik skällde på mig i förrgår när han insåg att köket som var fördigt för leverans fick backas in igen på lagret eftersom vi strulade lite. Å andra sidan förstod han ju att vi var tvungen att fixa balken i taket.. Idag är köket levererat och snart steker vi köttbullar igen.. :-)

Min middag i förrgår? Dubbelvik hönökaka med kaviar och blåbärsfil direkt ur paketet..

Vill bara säga svärmor, fantastiskt bra!
Hon tar hand om en prickig lilla Li som med vattenkoppor naturligtvis inte kan vara vare sig på dagis eller på en ledig kvadratmeter i huset.

Vill bara säga, Kikås avfallsanläggning, skäms ta mig fan!
År 2008 stannas en polsk bil vid grinden och tvingas vända. Orsak, de är polacker och "kan ju inte prata och förstå skyltarna"!!! Det var MITT skräp och MITT konto och jag blev både paff och förtvivlad när en herre på tippen förklarade för mig i telefon att polacker minsann inte var välkomna på tippen! Heder dock till tippens chef Märt Kuusk som jag naturligtvis ringde upp i frågan. Märt var både ledsen och förvånad över hans anställdas beteende och bad tusen gånger om ursäkt. Heder åt Märt men skadan är ju redan skedd. En trevlig och duktig kille har blivit stannad på en soptipp för att han är polack!!! Inte ens skit får de slänga polackdjävlarna!! Eller!? Sverige 2008, inte bara Märt behöver skämmas, alla vi andra också. Trodde vi hade kommit längre i samhället!!

Inga kommentarer: