måndag, maj 07, 2007

Övervikt

Var hos läkaren med Li i veckan. Vi var ju övertygade om att det var scharlakansfeber på gång men icke, hennes tester var så bra så. Och hon var så duktig vår lilla hjältinna, det svåraste momentet var nog att välja klistermärke.. Jag tror likt förbannat att hon hade schrlakasnfeber men att det var över.. Hur som, såg en pedagogsisk affisch på väggen angående viktkurvor och annat. Såg till min förtvivlan att man vid en längt på 194 max ska väga samma siffra minus hundra för att vara normal, allt annat räknas som övervikt eller fetma. Insåg att jag behöver både gymma och annat för att krypa ner till rätt sida gränsen.. Långt till fetma men ändå. Å andra sidan så undrar jag om de verkligen tar hänsyn till kraftig benstomme och välutvecklade muskler.. FAST Nu kom väl det inte som någon direkt surprajs att jag borde mota undan en si så där fem sex kilo eftersom jag faktiskt dagligen lever med kroppen tätt intill förnuftet och ser magens skvalpande från nära håll.. Fast jag överlever, det är ju match ikväll igen. Undrar om de har Aftonbladet Zoom på Åby 7 så att jag kan se hur långt jag springer under de två gånger tjugo minutrarna.

Inga kommentarer: